Oulun joukkoliikenteen uutiset

< Takaisin

Linja-autossa haastatellaan matkustajia 16.2. alkaen huhtikuuhun saakka. Tulosten perusteella Oulun joukkoliikenteellä on mahdollisuus maksaa liikennöitsijöille asiakastyytyväisyysbonusta.

Oulun joukkoliikenne tutkii asiakkaidensa tyytyväisyyttä palveluihin kaksi kertaa vuodessa. Tutkimuksen suorittaa ulkopuolinen taho, ja tällä kertaa työstä vastaa Roidu Oy.

Pandemian johdosta keskeytetty tutkimus jatkuu

Roidun tutkijat aloittivat työn marraskuun 2021 lopussa, mutta pandemian johdosta haastattelut keskeytettiin. Asiakastyytyväisyyden tutkijat aloittavat uudelleen joukkoliikenteen matkustajien haastattelut busseissa keskiviikkona 16. helmikuuta. Haastattelijat liikkuvat busseissa kevään 2022 aikana helmi- maalis- ja huhtikuussa.

Kyselyn tarkoitus

Asiakastyytyväisyyttä mittaavan tutkimuksen perusteella Oulun joukkoliikenteellä on mahdollisuus maksaa kilpailuttamilleen liikennöitsijöille asiakastyytyväisyysbonusta. Oulun seudulla joukkoliikenteen matkustajia palvelee neljä liikennöitsijää: Koskilinjat Oy, Oubus Oy, Oulun Taksipalvelut Oy (OTP Travel) ja Revon Turistiliikenne Oy.

Terveysturvallisuus huomioidaan

Toteutamme kyselyn terveysturvallisesti voimassa olevien viranomaisen ohjeiden mukaan. Seuraamme Oulun kaupungissa voimassa olevia koronapandemiaohjeita, ja tarvittaessa keskeytämme tutkimuksen toistamiseen.

Jakolinkki

Katso myös tiedotteet