Oulun joukkoliikenteen uutiset

< Takaisin

Oulun joukkoliikenteen matkustajamäärä ja asiakastyytyväisyys nousivat

Oulun joukkoliikenteen matkustajamäärä nousi viime vuonna 9,6 miljoonaan, ja kasvua oli 6,5 %. Vuonna 2018 matkustajia oli hieman päälle yhdeksän miljoonaa. Miljoonan asiakkaan kuukausiraja meni rikki tammikuussa ja marraskuussa. Matkustajamäärä nousi reilusti myös helmikuussa, toukokuussa ja elokuussa.

-Tänä vuonna odotamme, että saamme kymmenen miljoonan matkustajan rajan rikki loppuvuonna, kertoo joukkoliikennepäällikkö Edwin ’t Lam.

Matkustajamäärän lisäksi tyytyväisyys Oulun joukkoliikenteeseen kasvoi viime vuonna. Asiakastyytyväisyyskyselyn mukaan Oulun joukkoliikenne sai yleisarvosanaksi 4,03, kun arvoasteikko on 1–5. Yli nelosen arvosanan Oulun joukkoliikenne sai myös kuljettajan ajotavasta ja ystävällisyydestä, linja-auton siisteydestä ja matkustusmukavuudesta sekä vuoron täsmällisyydestä. Samoin reitteihin ja aikatauluihin, tiedon saatavuuteen ja lipputuotteisiin oltiin tyytyväisempiä kuin edellisvuonna. Erityisen tyytyväisiä oltiin vuorojen täsmällisyyteen.

Kysely toteutettiin marraskuussa 2019 paperilomakekyselyllä, ja siihen vastasi 2 553 yli 15-vuotiasta matkustajaa. Tuloksia käytetään palvelun laadun kehittämiseen.

Mies astuu bussiin.

Jakolinkki

Katso myös tiedotteet