Tietoa matkustajille
Tutkimme matkustajien tyytyväisyyttä joukkoliikenteen palveluihin
Tutkimme asiakastyytyväisyyttä kaksi kertaa vuodessa. Vuoden 2023 ensimmäinen tutkimus on käynnistynyt maanantaina 13.3. ja kestää sunnuntaihin 30.4. Tutkimus kattaa kaikki Oulun seudun liikenteen linjat sekä variaatiot, ja sen toteuttaa ulkopuolinen taho.
Miten tutkitaan
Haastattelija kiertävät linja-autoissa ja jakavat kyselylomakkeita niille asiakkaille, jotka haluavat tutkimukseen osallistua. Kyselylomakkeen voi täyttää sähköisesti tabletilla tai paperilomakkeella. Kyselyyn vastaaminen vie muutaman minuutin.
Tulokset analysoidaan linjoittain ja vastauksissa pisteytetään mm.
- kuljettajan ystävällisyys ja ajotapa
- autojen siisteys
- vuorojen täsmällisyys
- reitit ja aikataulut sekä tiedonsaanti niistä
- sekä liput ja lippujen ostaminen.
Miksi tutkitaan
Tavoitteenamme on taata mahdollisimman hyvä asiakaspalvelu ja sujuva matkustaminen. Asiakastyytyväisyyden tutkiminen auttaa meitä arvioimaan, kuinka hyvin olemme onnistuneet tehtävässämme yhdessä kilpailuttamiemme liikennöitsijöiden kanssa.
Kyselyn tulosten perusteella voimme mahdollisesti maksaa bonuksia liikennöitsijöille ja saamme tietoa siitä, mikä toimii hyvin ja missä voisi olla kehitettävää.
Kiitos vastauksestasi!